O uplynulém víkendu proběhla poslední soutěž letošního ročníku WRC. Na poslední závod se vždy upínají davy diváků, zvláště pak, když se v něm má rozhodnout o titulu mistra světa. Nakročeno k již osmému titulu měl Sebastien Loeb, teoretickou šanci však měl i Mikko Hirvonen s Fordem. To však platilo pouze do osmé rychlostní zkoušky, ve které měl Fin poruchu motoru a musel ze závodu a tím i z boje o titul odstoupit. V úvodní zkoušce lehce havaroval i Sebastien Ogier a tak měl Loeb jistotu zisku titulu již po první páteční etapě. V ní mimo jiné ztratil šanci na dobrý výsledek i Petter Solberg a Dani Sordo, který měl také lehčí havárii.
Po výpadku elity se otevřela šance pro ostatní piloty, té se nejlépe zhostil Mads Ostberg, který obsadil celkové druhé místo a Hennig Solberg, ten dojel třetí.
V neděli ráno vypadl ze hry i novopečený osminásobný mistr Loeb, na přejezdu mezi "erzetami" se střetl s civilním vozidlem.
Svou premiéru za volantem vozu vrcholné specifikace si odbyl Ott Tanak, který v celkovém pořadí obsadil šestou příčku a postaral se tak o senzaci, zároveň také ukázal, že je obrovským mladým talentem. Nebyl však sám, kdo během rally v anglickém Walesu zažil premiéru na poli WRC, mám na mysli Čecha Martina Prokopa, ten startoval s Fordem Fiesta RS WRC a s tímto speciálem ho v mistrovství světa uvidíme i v příštím roce. Jeho premiéru mezi elitou však pokazila lehčí nehoda, při které ulomil kolo a rázem tak bylo by slibném umístění na kterém se do té doby držel. Závod po opravě dokončil a i v dalších rychlostních zkouškách zajížděl velice slušné časy. Vlivem zmíněného poškození však dokončil celkově na 16. místě.
V kategorii produkčních vozidel dojel druhý Martin Semerád a zajistil si tak celkové třetí místo v hodnocení letošního šampionátu P-WRC.
Během celého závodu panovaly klasické anglické podmínky, to znamená chladno, deštivo a velice rozbahněnou trať.
V průběhu týdne čekejte speciál s názvem WRC 2011!
Žádné komentáře:
Okomentovat