Švédská rally byla vždy prestižní záležitostí. Zejména kvůli tomu, že se jedná o jedinný závod jetý na sněhu a tomu, že otvírá nový ročník mistrovství světa. V letošním roce se k těmto faktorům přidala i premiéra nové techniky s motory 1,6 turbo.
Rally Sweden 2011 přichystala opravdu zimní podmínky, které dělaly vrásky nejednomu z jezdců. První etapa tak nabídla řadu překvapení. Hlavní bylo umístění Loeba po páteční porci závodních kilometrů, loňský vítěz byl totiž až na devátém místě. Před ním byl k radosti fanoušků Škodovky i Brynildsen a Sandell s vozy Škoda Fabia S2000. První místo patřilo nečekaně Ostbergovi, který jel opravdu skvěle. To však nebylo vše v první pětce se pohyboval například i Andersson, Hennig Solberg a další dalo by se říct před závodem outsideři. Loeb celou první etapu "čistil trať" tento fakt se zde více, než kde jinde projevil právě na jeho umístění. Před druhou etapou však bylo jasné, že se favorité vrátí do bojů o vítězství. Jak se předpokládalo, tak se také stalo a po druhé etapě vypadalo průběžné pořádí následovně, první Loeb, druhý Ogier, třetí Latvala, čtvrtý Petter Solberg a první pětku uzavíral Hirvonen.
Závěrečná třetí etapa přinesla opět náročné podmínky. Výrazně výkonově nahoru šel Mikko Hirvonen, který nakonec celý závod vyhrál. Naopak správný rytmus nemohl nadále najít seminásobný mistr Sebastien Loeb, ten skončil po poslední "erzetě" na u něj neobvyklém, šestém místě. Tempo z etap předešlých udržel Mads Ostberg a právem mu tak patří celkové druhé místo za Hirvonenem a před Latvalou. V podání Latvaly se také jedná o velmi hezký výsledek.
"Bednu" tak kompletně získal Ford. Po dlouholeté nadvládě Citroenu se tak jedná o velice překvapivý výsledek.
Na hodnocení je však ještě hodně brzy, švédská rally byla, je a bude specifickým závodem, který zejména díky místním podmínkám nemá velkou vypovídací hodnotu o zbytku sezóny. Jasné je pouze to, že nás čeká napínavá sezóna.
-Více ohledně výsledků zde: http://motorsport-rally.blogspot.com/2011/02/svedska-rally-prvni-podnik-ktery.html
Hrdina/smolař:
Smolaři jsou dle mého názoru minimálně dva. Prvním je Hennig Solberg, kterého v dobře rozjetém závodě zastavila nehoda, když v poměrně velké rychlosti najel na sněhovou bariéru, která ho vymrštila na střechu. Druhým je Brynildsen, toho zastavila závada motoru.
Hrdiny švédské rally jsou bezesporu Patrik Sandell (ten dokázal porážet vozy WRC se svou Fabií specifikace S2000), vyhrál kategorii S-WRC a v celkovém pořadí mu na konci patřilo 11. místo. Dále Mads Ostberg, mladík, který zajížděl hlavně v první etapě až neuvěřitelné časy.
A nakonec za zmínku určitě stojí i Martin Prokop, s Fiestou S2000 zajel skvělý závod ve kterém obsadil 12. místo a v hodnocení S-WRC se tak zařadil za Sandella. Nádherně si počínal i Martin Semerád, ten obsadil celkově 16. místo. Ale co je důležitější, vyhrál svou kategorii P-WRC.
Úplným závěrem bych ještě přidal opravdovou perličku. Konec závodu, tzv. PowerStage dokončil Petter Solberg jako spolujezdec. Řízení se ujal jeho navigátor Chris Patterson. Celá situace se vyjasnila až v cíli rychlostní zkoušky, na které Petter, tedy spíš Chris, ztratil na Ogiera 51 vteřin. Ten se před ně dostal, páté místo ale před Loebem uhájili. Teprve pak Petter Solberg přiznal, že už pátek odpoledne byl policií chycen při překročení rychlosti a přišel o řidičák s tím, že už může řídit jen dalších 48 hodin. Power Stage se ale jela až po uplynutí tohoto termínu, takže za volant musel Chris.
Žádné komentáře:
Okomentovat