úterý 2. listopadu 2010

Rozhovor s Guyem Wilksem.

Po delší době opět přináším rozhovor, server autosport.com vyzpovídal teď už bývalého jezdce Škody UK motorsport, Guye Wilkse.


Proč ta změna ?"Peugeot mi pro příští sezónu učinil dobrou nabídku a už to nějakou dobu je. Řekl jsem, že se nebudeme o ničem bavit, než budu mít nabídku Škody. Peugeot byl tak ohleduplný, že na mě nijak netlačili a nechali mě soustředit se na řízení. Ale jak skončilo Skotsko, tak bylo jasné, že budou chtít odpověď."


Rychlá dohoda, ne ? "Ano, bylo to tak. Peugeot byl připravený a vyložil karty. Prostě se ukázalo, že to, co nabízejí na příští sezónu je lepší."


Sedáte z mistrovského vozu do toho poraženého.. "Peugeot Sport udělal na vývoji 207 velký kus práce, zvlášť na šotolině. A chtějí, abych se na vývoji podílel. To bylo klíčové, je to příležitost, jak se dostat zpět k vývoji vozu.Tahle klíčová pozice ve vývoji je to, co pilot chce, je totiž v autě daleko více a testuje. Pokud bych zůstal u Škody, bylo by to stejné jako letošní rok. Prostě přestup k Peugeotu vnímám jako krok vpřed, ale bylo to obtížné rozhodnutí. Čeká mě ale spousta ježdění příští rok a to je pro mě spousta radosti. Je ale jasné, že některým lidem se to mohlo jevit jako zvláštní rozhodnutí, ale ti nevidí všechny detaily a pozadí."


Byl jste asi v těžké pozici, když má Škoda tovární tým, je to tak ? "Ano, je tu Juho, který dělá pro tým velké množství práce a výsledky. Jan měl sice horší rok, ale oba mají ve Škodě budoucnost a pro kohokoliv je složité dostat se do týmu a podílet se na vývoji."


Jak obtížné bylo opustit Škodu UK ? "Bylo to těžké, opravdu ano. Je to skoro rok, co jsem se snažil získat auto od BF Goodrich na Rally Scotland, když přišli od Škody a řekli: Chceme abys řídil naše auto. Byla to fantastická šance, kterou mi daly a byli jsme opravdu motivovaní. Měli jsme skvělou první polovinu roku, okej, ten poslední stupínek na pódiu tomu chyběl, ale měli jsme nějaké drobnosti s autem a pak přišla Sardínie. A nyní to skončilo opravdovým kopancem tam, kde to bolelo. Ve Skotsku. Nechtěl jsem končit takto, jel jsem nejlépe, jak to šlo a kdyby se neobjevil problém s transmisemi, mohli jsme vyhrát."

Jaká je smlouva s Peugeotem ? "Zatím roční smlouva na celou sézónu  IRC 2011."

Žádné komentáře:

Okomentovat