Jeden z nejslavnějších rally závodů na světě se opět vrátil tam, kam patří, do WRC. Letošní Monte Carlo zahájilo novou sezónu mistrovství světa.
Hned od startu závodu před posádkami stála loterie v podobě volby pneumatik a právě tato volba se v úvodní části ukázala jako rozhodující.
Nejlépe začal Latvala s Fordem, na záda mu dýchala trojice pronásledovatelů ve složení Sebastien Loeb, Dani Sordo a Petter Solberg. Loebův nový týmový kolega Mikko Hirvonen se celý závod ještě seznamoval s vozem a to bylo v konečném součtu znát.
Sebastien Ogier poprvé ostře otestoval Fabii S2000 a ukázal, jak skvělý pilot je, když s tímto výrazně slabším vozem dokázal porážet celou řadu vozů WRC, v druhé "erzetě" dokonce i Loeba a to o 22 vteřin. Ogierovo tažení trvalo až do desáté rychlostní zkoušky, kde ve vysoké rychlosti havaroval. Posádce se nic vážného nestalo, ale bylo po závodění.
Ještě na konci první etapy musel po nehodě odstoupit i Latvala, který byl v té chvíli na průběžném prvním místě.
Martin Prokop v první etapě dost ztratil díky výletu mimo trať a musel dotahovat. Jeho hlavním soupeřem se v dalším průběhu závodu stal Brazilec Araújo, kterého však Prokop nakonec po vyrovnaném souboji dokázal svým pátým místem v závěrečné PowerStage přeskočit a dostal se tak na konečné deváté místo.
Letošní Rally Monte Carlo přineslo hodně překvapení. Jedním z nich byla i jízda P-G. Anderssona s Protonem. Malajská automobilka byla blízko cíle, který však nakonec nespatřila. V sobotní předposlední zkoušce zachvátil Anderssonův vůz lehčí požár, po kterém musel odstoupit. Za zmínku stojí i výkony dvojice Francouzů Campany a Delecoura. Campana pro tento závod dostal šanci, jako dvojka v továrním týmu Mini a dokončil celkově sedmý. Ještě o příčku výš byl již veterán rally Francois Delecour.
Celý závod provázely tradiční podmínky, v nichž hrála roli volba pneumatik. Během šesti dnů byl na tratích k vidění déšť, led, sníh i suchý asfalt.
Dalším závodem bude Rally Sweden od 9. do 12. února.
Žádné komentáře:
Okomentovat