úterý 17. ledna 2012

Rally Dakar 2012: Ohlasy vítězů.

Vítěz kategorie motocyklů Cyril Despres: „Vždycky dávám pozor na detaily. Rád dělám domácí úkoly a v práci je všechno OK když vyhrajete. Dnes jsme vyhráli a je to prostě fantastické. Byl to bezesporu nejtěžší Dakar, jaký jsem kdy jel. Bylo to těžké fyzicky a psychicky ještě více. Každé ráno se přesvědčit a jít bojovat na trať, leze to na mozek. Není to jako 42 kilometrový maraton. Tady si své místo musíte zasloužit každé ráno. Všechna vítězství jsou krásné, ale tohle je speciální, protože se rozhodlo doslova na poslední chvíli. Byl to nepředstavitelný scénář s lídry oddělenými několika sekundami. Za svůj život jsem odjel 90 nebo 85 závodů, ale tady jsem musel bojovat nejvíce. Dnešek ve mně zanechá stopu. Na světě je jen jeden Stephane Peterhansel. Nevím jestli já jsem dobrý v pilotování auta, nikdy jsem to nezkusil. Vím jen, že má dobrého spolujezdce Jean-Paul Cottereta, a že já mám dobrého týmového parťáka Rubena Fariu.“


Vítěz kategorie automobilů Stephane Peterhansel: "Když si uvědomíte, jak je těžké vyhrát Dakar, tak je neuvěřitelné, že jsem byl schopný jich deset vyhrát. Je to už dlouho. Na vítězství jsem čekal pět let. Vítězství v Jižní Americe patří mezi mé největší triumfy. Navíc závod byl v prvním týdnu velice těsný. Vyhrát s týmem Team X-Raid je také speciální, neboť Sven Quandt na to čekal roky než se to povedlo. Nevím, co bych mohl udělat lépe. Ostatní budou mít těžké překonat tento můj rekord. Tenhle závod je stresující, vyčerpávají a fascinující a velmi vděčný na konci. Teď půjdu na party se zbytkem týmu a pak se uvidí. Moje nejlepší vítězství navždy zůstane mé první vítězství na motocyklu, ale tohle je také v něčem speciální. Začal jsem o sobě pochybovat, že jsem už na to příliš starý a že vyhrát v Jižní Americe mi není souzeno. Nakonec to dopadlo dobře. Ale stále mám svůj modrý šátek z motocyklové éry. Nikomu jsem to neřekl, ale měl jsem jej v kapse po celou rally. Je to příběh o návratu modrého šátku."


Vítěz kategorie kamionů Gerard de Rooy: „Je to úžasné. Nemůžu uvěřit, že jsme to zvládli v tomto roce. To vše díky naší týmové práci. Jsem trošku dojatý, ale nechám si nasazené sluneční brýle. Celý závod byl úžasný. Bylo mi 22 let, když jsem s tím začal a nyní, deset let poté, jsme vyhráli. Přesně 25 let po otcově vítězství. Před dnešním startem jsem byl velmi nervózní, ale bylo to velmi zábavné. Jsem hrdý na celý tým a na své dva parťáky z kabiny.“



Žádné komentáře:

Okomentovat