Letošní portugalská rally přinesla dost zajímavých okamžiků, které v krátkosti shrnu v tomto článku.
Na posádky čekaly tradiční portugalské podmínky. Jednalo se o čistě šotolinový závod, podle samotných jezdců bylo na trati spousta větších kamenů a tak byly první startovní pozice spíše nevýhodou. Z tohoto důvodu tovární Citroeny před koncem první etapy spomalily. Trať tak v sobotu čistilo duo Fordů Latvala, Hirvonen. Do čela se tak předpokládaně dostal Ogier s Loebem. Během celého závodu posádky provázelo množství defektů, vyprávět by mohl například Petter Solberg, Hirvonen nebo Ostberg.
Svou premiéru si odbyla WRC Akademie, do cíle však nedojelo 6 Fiest R2, všechny shodně vinou technické závady. Náš zástupce Jan Černý byl k jeho smůle mezi touto šestkou.
V kategorii S-WRC obsadil Martin Semerád celkově třetí místo a to i přes množství problémů s pneumatikami. Po Portugalské rally si udržel vedení v bodování šampionátu S-WRC.
Comeback zažily vozy Mini, zatím jen ve specifikaci S2000, ani jeden vůz však do cíle vinou technických závad nedorazil.
Petter Solberg po obrovských problémech s defekty dokončil na šesté příčce. Slušný výkon předvedl i Raikkonen, který dojel sedmý. Statečný výkon předvedl Mads Ostberg, který se vinou již zmíněného defektu nevešel do první desítky konečného pořadí. Více již ve výsledcích zde:http://motorsport-rally.blogspot.com/2011/03/rally-portugal-1cast-kompletni-vysledky.html
Hrdina/Smolař
Hrdinou Portugalska bych označil Henniga Solberga, který se v závěrečné PowerStage zachoval více, než sportovně, když věděl, že nabírá obrovskou ztrátu, tak zastavil v "erzetě" s pustil tak před sebe bojujícího Hirvonena.
Smolařem je určitě Petter Solberg, kterému vinou několika defektů patří až šesté místo.
Žádné komentáře:
Okomentovat