Včera většinu motoristických serverů a nejen jich zaplavila vlna aprílových žertů, následující informace je však pravdivá. Finský pilot, nově ve službách Citroënu - Mikko Hirvonen byl po závěrečné technické kontrole vyloučen. Na první místo se tak posunul Mads Ostberg, druhý bude uveden Novikov a třetí Petter Solberg. Důvodem tohoto kroku byly nesrovnalosti, které na voze Hirvonena nalezli techničtí komisaři, konkrétně se jednalo o neodpovídající setrvačník a maximální rozměr lopatek turbodmychadla. Turbodmychadlo by mělo projít řadou testů. Citroën používá totožné díly již od začátku letošní sezóny, teoreticky se tak může stát i to, že budou dosavadní výsledky týmu anulovány. Více již ve vyjádření zástupců továrního týmu Citroënu.
Xavier Mestelan-Pinon, technický ředitel: "Techničtí komisaři objevily dvě nesrovnalosti s homologačním listem: spojku a turbodmychadlo. Citroens DS3 WRC používá spojkový mechanismus, který je homologován s otvory kvůli nižší hmotnosti. Dodavatel nám ale poskytl sadu dílů bez perforace a jeden z nich byl namontován na voze se startovním číslem 2. Tento díl neposkytl vozu žádnou výhodu z hlediska výkonu, je těžší, než díl homologovaný. Co se týká turba, které je standardizovaným dílem na všech vozech WRC, došlo k překročení maximálního rozměru lopatek. K rozdílu došlo působením extrémních teplot a otáček."
Yves Matton, šéf týmu: "Nemáme důvod podvádět a rozhodnutím nám připadá přísné. S ohledem na fakt, že nám zmíněné rozdíly nepřinesly žádnou výhodu, jsme se odvolali. V tuto chvíli mě to nejvíce mrzí kvůli Mikkovi a Jarmovi, kteří předvedli vynikající výkon na neobyčejně náročné soutěži. Své první vítězství s naším týmem si opravdu zasloužili. Jediné co mohu udělat, je za celý tým se co nejupřímněji omluvit. Doufám, že budou mít co nejdříve příležitost stanout na nejvyšším stupínku pódia znovu."
Žádné komentáře:
Okomentovat