středa 22. září 2010

Exkluzivní rozhovor se Sebastienem Loebem !

Francouzský web ParisMatch přináší velký rozhovor s momentálně nejlepším pilotem WRC a 7 násobným mistrem světa, Sebastienem Loebem.Rozhovor se týká jak jeho kariéry, tak osobního života.

Máte za sebou asi patnáct velkých nehod. Bojíte se?"Myslím, že ano. A to je také důvod proč uvažuji o konci kariéry. Mám již dost rizika. Má jediná motivace je nyní radost z jízdy."


Špičkový sportovec musí dbát na svou stravu. To není váš případ?"Jím méně než dříve, ale připouštím určitou závislost na McDonald a kebabu. Můžu jíst cokoliv a nepřiberu. Vážím dnes 71 kilo stejně jako před lety."


Jste apolitický, ale máte blíže k ekologii. Není to v rozporu s motorsportem?"Víte, rally znečišťuje ovzduší méně než karavana Tour de France. Vše v této oblasti je relativní. Jasně, naše motory spalují palivo a vypouštějí CO2, ale ne moc. Já třeba nikdy nevyhodil odpadky do přírody."


Každé ráno před závodem máte podivný rituál, sprcha, salto a tři kávy."Saltem na chodbě v hotelu si ověřím, že tělo je vzhůru."


Říkáte, že rally je instinktivní, Formule 1 je fuška."Asi tak. Rally je sport, který funguje jen v případě talentu. Mým štěstím je, že ho mám. Je také třeba přemýšlet a být precizní. A pak je to také věc logiky."


Nepamatujete si jména nebo data, ale jste schopen si pamatovat zatáčku za zatáčkou na 400 kilometrech rychlostních testů. Jak je to možné?"Nedokáži si to vysvětlit, je to přirozené. Stačí mi jeden průjezd, abych si zapamatoval kamen ležící v jízdní dráze. Jednoho dne mi to však zmizí v mlze."


Pokud by váš kolega Sébastien Ogier začal pravidelně vyhrávat a vy na něj nestačil, končíte?"Myslím, že ano. Nemá cenu se pouštět do velkého rizika. Ale není to on, kdo by ukončil mou kariéru. Rozhodnutí ukončit kariéru učiním já sám, pravděpodobně po sezóně 2011."


Je-li netrpělivost vaší slabou stránkou, co je vaše přednost?"Mé odhodlání. Už když jsem cvičil, zajímalo mě jen vítězství. V den, kdy jsem začal prohrávat, jsem skončil."


Provozujete nebezpečný sport. To je pro vaši ženu těžké. Mohla být ona důvodem konce vaší kariéry?"Ne. Moje žena je zkušený rallyman. Ví, že závodění je pro mě důležité. Je to součást mé osobnosti, ale zase nejsem nějaký kamikadze."


Byl jste pěkný uličník. Dělal jste přemety na tříkolce, proto máte díru pod pravým okem. Rozlámal jste čtrnáct kol.."Stejně tak mopedy. Lámal jsem je rychleji než jsem je opravoval. Pro mě je to vše hra, dělat věci, kteří jiní nedělají."


Dokonce jste na mopedu po dopravním přestupku ujížděl policistům ve vaší obci. Nebyl jste moc příkladný teenager.
"Moc ne, nebyly to věci, kterými bych se chlubil. Už když jsem byl menší, miloval jsem rychlost a nemohl jsem si od ní odpočinout. A to se nezměnilo, bohužel."



Motorka, auto, vrtulník, to vše ovládáte. V armádě jste dokonce řídil tank?"Ano, na uzavřeném prostoru to bylo povoleno."


Brilantní žák na základní škole, nula na střední škole. Co se stalo?"Při škole jsem nikdy nepracoval. Až do třeťáku, kdy jsem viděl lidi okolo mě, jak se chytají ve své branži. Chtěl jsem je následovat. Mou prioritou bylo řízení, ne úkoly z matematiky. Nemyslel jsem na budoucnost, žil jsem současností. Pořád mám tento stav mysli."


Do roku 1998 pracujete za minimální mzdu, taháte kabely pro soukromou společnost. O šest let později se stáváte mistrem světa. Nezní to jako pohádka?"Trochu ano. Je pravda, že ve 22 letech by mě to nenapadlo. Měl jsem štěstí na správné lidi. Díky nim jsem dělal rychlé pokroky. Dokázal jsem se chopit příležitosti. To je má zásluha."


Teď jste jedním z nejlépe placených sportovců ve Francii. Utrácíte hodně?"Peníze pro mě nejsou samoúčelné. Od chvíle, kdy je mám, jsem si postavil dům na pěkném místě, jezdím v hezkém voze a chodím do restaurace, když mám chuť. To mi stačí. Velkým luxusem pro mě je můj vrtulník."


Žijete ve Švýcarsku i kvůli daním?"Nejen, je zde klidněji než ve Francii. Je tu krásně, blízko přírodě a nikam po Evropě to není daleko. Finanční stránka je také důležitá. Kariéra závodníka je krátká a musím myslet na budoucnost rodiny."


zdroj: ParisMatch , rally-mania.cz



Žádné komentáře:

Okomentovat